همایش بزرگ کارگران ساختمانی
انجمن صنفی استادکاران وکارگران ساختمانی شهرستان آمل
مسلم مکاری

به مناسبت دهه ی مبارک فجر همایش مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران ساختمانی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و کارگران ساختمانی عضو انجمن صنفی آمل در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار گردید.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در این همایش گفت هم‌اکنون طرحی را بعنوان طرح حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم و کلیات آن نیز تصویب شده و در واقع حمله به قانون کار و تامین اجتماعی است.

اکبر شوکت افزود ما خواهان بررسی دقیق‌ تر این طرح در مجلس هستیم و معتقدیم اگر طرحی به بهانه حمایت از تولید ملی منجر به خراب شدن زندگی و معیشت کارگران ساختمانی شود نباید از خانه ملت مصوبه گرفته و اجرایی شود.

وی با ابراز گلایه کارگران ساختمانی از مصوبات مجلس نهم گفت کارگران ساختمانی دل خوشی از مجلس نهم ندارند!

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزد: با بیان اینکه در همه مشاغل از کل ۳۰ درصد حق بیمه‌ای که باید به تامین اجتماعی پرداخت شود ۲۰ درصد وظیفه کارفرما است و در بحث بیمه کارگران ساختمانی مقرر شده بود ۲۰ درصد حق بیمه کارفرما‌ را کسانی که می‌خواهند ساختمانی احداث کنند بپردازند و هزینه‌ای که تا قبل از تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نمی‌شد و البته ظلم به کارگران بود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷۰ انجمن صنفی در کشور وجود دارد، افزود: انجمن صنفی کارگران ساحتمانی با ۸۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده عضو و خدمات‌دهی به بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی به عنوان بزرگترین تشکل کارگری تخصصی کشور به شمار می‌رود.

شوکت به زمزمه هایی مبنی بر جداکردن درمان از تامین اجتماعی یادآورشد و گفت همه کارگران عضو بیمه تامین اجتماعی هستند و از نمایندگان خود در مجلس باید بخواهیم تا از ورود این طرح در صحن علنی مجلس جلوگیری بعمل آورند.

همچنین مسلم مکاری رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل گفت ۴۰۰۰ کارگر ساختمانی در انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل عضویت دارند و دو ۲۱۷۰کارگر ساختمانی در آمل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مکاری افزود: آمل پایلوت آموزش کارگران ساختمانی در استان شده است و استان مازندران هم نیز در این امر پایلوت کشور است.

وی از کاهش ۱۳درصدی حوادث ساختمانی در شهرستان آمل خبر داد و افزود از مرداد ماه سال جاری کلاس های آموزش کارگران ساختمانی را آغاز کردیم و درامر ساختمان فرهنگسازی های لازم را کردیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل با تاکید براینکه کارگران ساختمانی قشر ضعیف جامعه هستند گفت از شورای اسلامی شهر و شهردار آمل تقاضا می کنم یک زمینی را برای اسکان کارگران ساختمانی در سطح شهر در نظر بگیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط مسلم مکاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 3191
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1